[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Even voorstellen: Witte 300D : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 04:47

Even voorstellen: Witte 300D

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Even voorstellen: Witte 300D

Berichtdoor Gerrit » 15 aug 2010, 19:37

En nog een...

Ik kom uit omgeving utrecht, ben 22 jaar oud, rijdt voor dagelijks verkeer (helaas) een peugeot 307. Hiervoor altijd duitse auto's gereden.

3 weken inmiddels eindelijk een W123 gevonden die een beetje aan mijn wensen voldeed.... Ik was op zoek naar een Mercedes W123 met een interieur wat bijna in nieuwstaat is, minder als 150.000 kilometer en een... 300D!

Doel ervan is om de Mercedes compleet te restaureren. Heb er de afgelopen 2 weken 1000 km mee gereden om zeker te weten dat hij nog goed reed zonder rare mankementen. Automaat schakelt als nieuw, motor klinkt goed, onderhoudsboekjes zitten erbij inclusief compleet afgestempelde kilometerstanden die kloppen. Goed, foto's zullen altijd meer zeggen dus maar even eentje erbij zetten.

Chassis is goed, maar heeft een hoop plekken. Ben dus inmiddels ook bezig met de restauratie hiervan. Auto staat stil, hele binnenkant is er al uit, buitenschermen zijn eraf. Volgende week beginnen aan de onderkant en vervolgens de motor eruit lepelen.

Bedoeling is om chassis compleet te ontroesten en helemaal te behandelen met fertan, strijkkit etc. Vervolgens opnieuw spuiten en alle onderdelen strippen, opknappen en opnieuw klaar maken voor nog 30 jaar rijplezier!

Ik zal een topic openen met de 300D in progress! <br><br>Post edited by: Gerrit, at: 2010/08/15 19:39

Gerrit

Re:Even voorstellen: Witte 300D

Berichtdoor henklith » 15 aug 2010, 20:50

Ambitieus plan (en moedig) Gerrit!
Neem ook de tijd om op dit forum rond te kijken naar belevenissen van mensen die je, wat restauratie betreft, voor gingen!!
Ben jij er een die van alle "markten" thuis is?
Als je toch in omgeving Utrecht woont, kom dan even kennis maken op de onderdelendag in Nieuwegein op Zondag 5 september.
Groet, Henk lith.
henklith

Berichtdoor Gerrit » 17 aug 2010, 09:38

Ja wordt vast wel wat.... Ik ben handig en ik heb meer lef en geduld dan dat ik van alle markten thuis ben ;) Maar komt vast goed.

Zag dat de onderdelendag 13 september was? Of is het veranderd? Woon zelf in IJsselstein dus lekker dichtbij.
Gerrit

Berichtdoor Citrobenz » 17 aug 2010, 11:25

onderdelendag is 5 september, vorig jaar was het 13 september
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor henklith » 17 aug 2010, 21:12

Klopt Henk en Gerrit, dat verwarrende bericht van vorig jaar is denk ik nu wel weg gehaald door de moderator!
Groet, Henk
henklith

Keer terug naar Even voorstellen