MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:36

excenterbout

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

excenterbout

Berichtdoor rietdijk65 » 14 jul 2010, 14:52

Hallo allemaal,

Ik hoor wanneer ik over een hobbeltje/verkeersdrempel etc. rijd een gebonk bij de vooras van mijn 300TD 1979. Heb inmiddels geconstateerd dat de excenterbout ,links en rechts , mijn inziens beweegt. Het metaal van de steun is kaal geschuurd. Volgens mij moet die bout toch gewoon vast zitten???

Als dit het euvel is, is dit dan eenvoudig te vernieuwen of heb je die speciale veerspanners nodig. Of op de manier met een krik onder de draagarm etc.

Of is er iemand die het leuk vind om deze klus te klaren. ?? uiteraard tegen betaling. Je kan bij mij lekker binnen staan in een ruime werkplaats. er is geen brug.

Wietse 06.44.66.99.78

Dordrecht.
rietdijk65

Re:excenterbout

Berichtdoor MBvO » 14 jul 2010, 18:07

Hoi Wietse, ik kan je niet helpen maar ik ben wel benieuwd wat een excenterbout is, die term ben ik hier nog niet eerder tegengekomen geloof ik. Succes verder en het zou leuk zijn als je wat foto's kan plaatsen van de reparatie. Waar bevind zich jouw werkplaats?
MBvO

Berichtdoor vlieger » 14 jul 2010, 22:57

Wietske die excenter bouten dienen om de sporing van je voorwielen af te stellen.
Als die bouten los zitten en de rubbers niet versleten zijn, kunnen ze vast gedraaid worden.
Alleen de stand waarin ze moeten staan, kan alleen bepaald worden op een uitlijn bank.
Dus ga naar een dealer of banden centrum en laat je wagen daar uitlijnen, dan bespaar je een verhoogde banden slijtage.
vlieger

Berichtdoor rietdijk65 » 21 jul 2010, 21:38

Na een weekje mijn auto binnen gehad te hebben op blokjes , de jaarlijkse beurtjes etc. en plekjes bijwerken, kleine reparaties gedaan en veel navraag........ Mijn oliekoeler lag lekker te bonkenb, dusdanig dat ik het binnen hoorde.

Lekker weer vasrgezet en weg probleem.

Dus niks excenterbout los ( want die zat harstikke vast)

allemaal bedankt.

Wietse
rietdijk65

Berichtdoor vlieger » 21 jul 2010, 23:35

Bedankt voor het terugkoppelen van het probleem.
vlieger

Keer terug naar Techniek