Nu zat ik even je voorstel-topic terug te lezen want ik meende me wat te herinneren.
Je had een jaar geleden problemen met 2 vastzittende bougies. Toenertijd wel gas ingebouwd en daarna pas in stappen de 2 bougies gerepareerd.
Is bovenstaande bougie 1 van de gerepareerde?? Want dan trek ik de conclusie dat de bougie OF niet lekker in gezeten heeft OF geen goed contact heeft gemaakt.
Daarnaast doe je hierboven je beklag over de techniek die je nog al eens in de steek laat. Weliswaar met een korreltje zout, maar toch.
Weer terug naar je voorstel topic, want daar geef je aan met iemand met verstand van zaken de auto aangekocht te hebben en in de loop van je topic som je al je mankementen op. De eerlijkheid gebied me dan te zeggen dat als ik de lijst met mankementen zie, en als ik die samen met jou bijd e bezichtiging van die auto ook had gesignaleerd, dan had ik jou een beknopte omschrijving van die 250 gegeven van 'afgetrapte bak', niks mis mee maar niet meer dan 1700 euro en eerst een forse revisie er achteraan. Stem daar je budget maar op af OF zoek verder...
Uit alles blijkt dat je 250 gewoon fors mishandeld is. Nou zijn heel veel 123's en 190's dat uit die jaren. En juist die Duitse kwaliteit zorgt ervoor dat zo'n oude Benz met vallen en opstaan doorworsteld. Ieder ander merk had al eerder de handdoek in de ring gegooid.
Jouw 250 kan je jarenlang degelijk en betrouwbaar rijplezier opleveren, maar pas NA een grondige aanpak. Zonder die aanpak zal je met verassingen worden geconfronteerd.
Natuurlijk weet ik ook wel dat een grondige aanpak geen 100% garantie biedt, maar het zal heel veel gemopper voorkomen.
Begrijp me niet verkeerd hoor, voel je niet op je tenen getrapt, dat is absoluut niet mijn bedoeling. Maar ik vind dat de problemen die zich voordoen niet zomaar op de Benz afgeschoven moeten worden.
In elk geval, controleer heel je ontsteking maar eens goed. Ook je kabels en doppen. Die bougie kan goed ook die kabel hebben 'beschadigd' inwendig en zelfs je bobine. Die kabel zou je eens door moeten meten op weerstand. Zorg er voor dat je volledig overtuigd bent van een goede montage van die bougie, loodrecht in lijn met het bougiegat, met de ring netjes aangedraaid tegen de kop. Elektrode afstand correct. Beetje kopervet er aan, en het kan geen kwaad om elke paar 1000km eens even te controleren wat er gebeurd zodat je het mogelijk wat eerder signaleerd.
Zet 'm op!!Statistieken: Geplaatst door JantjeV8 — 25 feb 2010, 09:20
]]>