Stellen gaat met de speciale dop:
Die zet je op de stelmoer
En dan draaien totdat de juiste speling wordt gemeten tussen nokkenas en tuimelaar. Let op, als de steldop nog op de moer zit, kan de meting van de speling beïnvloed worden, haal hem er even af voordat je meet. Veel inlaatkleppen stonden te ruim (0,25 mm bij warme motor, moet 0,15 mm zijn), de uitlaatkleppen of goed of iets te krap (0,05 mm).
De rubbers van de schakelhevels op de bak waren weg, die moesten erin. Daarvoor even de hevels verwijderd van de bak. Doe dat één voor één, dan kan het nooit verwisseld worden. Markeer de spie ook, dan kan de hevel weer er op de juiste positie op.
Die rubbers zijn moeilijk erin te krijgen, maar met tijdje weken in heet water, wat vaseline en een schroevendraaier krijg je ze erin.
Bij Mercedes hebben ze een nieuw model klemmetjes bedacht voor de schakelstangen. Een grote verbetering, rechts het nieuwe model, links het oude. Het oude model moest erop geduwd worden tegen de veerkracht in en dan naar achter geschoven. Het nieuwe model hoeft alleen maar geschoven te worden.
Lekkers was er ook:
Statistieken: Geplaatst door Govert — 25 jan 2011, 00:55
]]>