Na alle adviezen was ik er toch een beetje huiverig voor om er aan te beginnen maar met hulp van een goede veerspanner, die ik via Harold van HCS heb geleend, is het best te doen.
Als 1e moest de auto omhoog. Omdat ik er onder niet bij kon heb ik het eerste stuk met de originele krik gedaan.
Daarna met een pompkrik de wagen goed omhoog en bokjes eronder.
De veer lag er al onderuit dus dat scheelde weer
Ik zag dat de veerschotel ook krom was dus ook die maar even vervangen door een goede,
Let er bij de veerschotel op dat je de goede hebt want de gaatjes kunnen net iets anders zitten. (zie foto)
Toen moest de nieuwe (gebruikte) veer MET DE JUISTE KLEURCODERING bijna de helft kleiner gespant worden.
Ik heb het uiteinda waar je met 6-kant nr. 19 de spanner opdraaid tussen de bankschroef gezet.
Dan GOED kijken dat IMG_3195.JPGde veerspanner er op de juiste manier in zit. Neem zoveel mogelijk ringen maar zorg dat je ze niet te ver naar boven pakt want daar moet hij (met rubber) een aantal centimeters in het veerhuis.
Je krijgt anders de spanner er met geen mogelijkheid meer af. (Als je de boel 2X opnieuw heb moeten doen weet je waarover je het hebt ) De veer begon te draaien in de bankschroef maar eigenlijk had hij nog iets verder opgespannen kunnen worden. Elke cm is meegenomen en maakt het werk makkelijker.
Met hulp van mijn buurman, die met zijn gewicht even op de as moest staan, dan had ik 2 cm meer ruimte, kon ik de veer er net tussen krijgen en heb hem toen op de juiste plaats gedraaid.
Ik had de bovenste bout van de draagarm ook al los gedraaid.
Hieronder staan wat foto's van de kapotte veer, de kromme veerschotel, de veerspanner en het hele zaakje weer onder de wagen.
:IMG_3197.JPGIMG_3198.JPGIMG_3204.JPGIMG_3213.JPGIMG_3215.JPGIMG_3216.JPGIMG_3206.JPGIMG_3211.JPGStatistieken: Geplaatst door Ronald300D — 02 feb 2011, 16:05
]]>