. Maar goed das nu eenmaal het risico van 2e hands via de post en vooruit betalen, jammer dat er zulke verkopers zijn die moeite hebben met de inschatting van 100% goed. Bij Mercedes kan je een nieuwe bestellen voor € 180 (160 in Duitsland), maar dat is vergeleken bij de goede oude 80'er jaren SWF kwalitiet ook maar wat plastic bagger uit de Chech republik. Ben ik dus eens op nader onderzoek uitgegaan bij m'n oude schakelaar
En wanneer de contactplaatjes van de claxondraadjes worden verwijderd kan je enigzins de schakelaar inkijken. Dan zie je dat er bij het maken van grootlicht een contact verbroken wordt.
Schakelaar in ruststand
Schakelaar met grootlicht ingeschakeld (bij rode pijltje zit dis normaal het plaatje met schroefje voor de toeter, kan je zo eruit wippen)
Dus groot licht aan is verbreken van deze contactpunten, deze 2 contacten maakten bij mij dus maar voor 1/10 mm contact en bij de minste geringste aanraking van de hendel welke door de jaren heen ietsje meer speling heeft gekregen, werd dit contact verbroken en het groot licht ging branden. Nu kan je met een klein schroevendraaiertje in die schakelaar het bewegend contactpunt enigzins verbuigen zodat die kleine speling wordt opgeheven en het contact blijft totdat grootlicht wordt ingeschakeld..
Dit werkt zo voor zover ik nu weet dus alleen bij de SWF modellen met metalen behuizing.. (Ik heb de SAE QB 80 SWF HLS 87, MB nr 0045456724)
Misschien heeft hier iemand ooit nog eens wat aan.. Ik wel i.i.g schakelaar gered (for the time being)..Statistieken: Geplaatst door Zozo — 06 jun 2011, 18:32
]]>