De auto heeft ook een probleempje: als de auto warm is, valt de motor soms uit, en wil dan niet meer aan.
Hier zie je het dashboard, met de gele cijfers die typisch zijn voor Japanse versies.
En met een extra lampje "Exh Temp" oftewel de temperatuur van de uitlaat (waarschijnlijk heeft dat te maken met de katalysator).
Japanse plaatjes op de motor en op de auto:
En hier het plaatje met de noodzakelijke afstelgegevens van de motor:
In het Japans, maar je kan lezen CO = 0,4%, HC (uitstoot koolwaterstoffen) = max. 100 ppm, ontsteking 10 graden voor BDP, stationair 750 tpm ± 50 tpm.
En dan een plaatje met de complete motor:
De slang van de airco schijnt ook koeling voor de benzine-aanvoer te hebben geleverd:
Hier nog een plaatje van wat onderdelen van de verwijderde katalysator
Nog een bijzonder onderdeel, een luchtpomp
Zuigt lucht aan vanaf de luchtinlaat en perst deze in het uitlaatkanaal.
Er zit enkele kleppen om de luchtstroom te reguleren, onder andere deze overbelastingsklep
De lucht wordt ingespoten in het uitlaatkanaal om de lambda-sonde te misleiden tijdens de warmloopfase. Het mengsel is tijdens de warmloopfase te rijk, maar wordt armer gemaakt door de ingespoten lucht. Boven de 50 graden wordt de luchtinjectie uitgeschakeld.
De ontstekingsmodule:
Verder nog dit actief koolfilter om de brandstofdampen van de tank op te vangen.
Het probleem is dat de Japanse versie uit 1985 niet goed beschreven is op de werkplaats CD. Wel is een soortgelijk systeem met kat en luchtpomp gebruikt in de Amerikaanse versies van de 280E. Op de Amerikaanse werkplaats CD is het 14-050 en 14-100 van de afdeling voor de M110. Daar kan je dit schema vinden:
De vraag is alleen, waarom valt de motor uit? Wat zijn de meest waarschijnlijke oorzaken?Statistieken: Geplaatst door Govert — 29 mei 2011, 23:03
]]>