Ik begrijp niet zo goed waar de vacuum afzetter is geplaatst. Ik heb niet precies op de hoogte van het hoe en wat van de bosch pomp op de Mercedes, maar wel heb ik aan soort gelijke pompen van DAF 575 of Fordson Super Major gesleuteld. Bij deze pompen zit de vacuum afzetten in vorm van een membraam systeem op de kop van de brandstof pomp, het lijkt me dat bij de MB ook de regelstang op een soort gelijke manier bediend wordt om de brandstof inspuiting te stoppen? Of wordt de vacuum pomp ook gehinderd?
Gewoon ik, volgens mij werkt het ook zo. Govert, heeft de OMW 61# motor een regulateur? Wanneer dit zo is, en er wordt vol gas gegeven krijgen de regulateur gewichten de mogelijkheid door de middelpunt vliegende kracht naar buiten te komen. Met je gaspedaal bepaal jij hoe ver ze komen. Bij gedosseerd gasgeven vliegen ze dus niet ineens vol naar buiten. Wanneer je vol gas geeft, vliegen de gewichten meteen helemaal naar buiten wat er voor zorgt dat de regelstang maximaal aangetrokken wordt, een maximale hoeveelheid brandstof naar de brandstofklep. Wil je wel een aangepaste hoeveelheid brandstof/lucht, de reden dat Comon Rail systemen ontwikkeld zijn... En om het nog beter te optimaliseren Vtec, de klep timing/openingstijd aanpassen voor een betere spoeling, alles om de brandstof lucht verhouding over het toeren bereik te optimaliseren.
Groet Gerwin,Statistieken: Geplaatst door Gast — 13 jun 2011, 20:27
]]>