speciaal voor de gene die ook zo'n aparte cardan heeft:
nou dat was me weer een klus zeg, pfffffff, niet zo makkelijk als bij de heren Govert en Jantjev8.
Cardan los gemaakt, voor en achter, ja hoor, net weer de 3 verkeerde bouten gelost, zucht. Dus die los maken zodat de hardy eraan blijft zitten. Daarna het lager los gedraaid, toen trok ik voorzichtig van achteren aan de cardanas en plop daar schoot hij uit elkaar, shit, niet kunnen merken, hij was al LOS. Stress, zo goed als het kon toch nog gemerkt.
Mijn cardanas heeft voor een balanceer-schijf ? Zeg maar een een hardyschijf met daaraanvast een grotere schijf. Aangezien deze groter is kan de cardanas dus niet helemaal door de tunnel naar achter worden getrokken. Wat dus inhield dat ik de grote maat 46 centerbout onder de auto moest vast draaien. GVDDDDD, wat stom van me om het niet even op de club te doen. Een gehannes onder de auto met een 3tal krikjes,enz,enz. Een paar kinderen die lekker in de tuin stonden te ouwehoeren, zweet,zweet.
Maar eind goed al goed, het tussenlager is vervangen en met behulp het gereedschap van de lokale smit ( enorme baco's, steeksleutels, moordenaars, en ander gruwelijke tangen) kreeg ik de centerbout ook aardig aangedraaid. Het schijnt dat je deze toch nooit helemaal muurvast krijgt (corrigeer me als het niet zo is) .
Proefrit na het zenuwachtige 2e kopje koffie, en jawel hij rijdt weer soepel en vibratieloos. HEERLIJK
gr
MaikelStatistieken: Geplaatst door Maikel — 19 aug 2011, 20:47
]]>