Mijn W123 lekt al een tijdje olie (alles onder de auto aan de rechterkant bij de wielophanging is lekker smerig..), dus gisteren was het tijd om eens onderzoek te doen. Met wat remmenreiniger het zo goed als mogelijk schoon gemaakt en toen op zoek naar de lekkage. Dus motor starten en gaan! Het is enkel de rechterkant van de auto die vies is, dus aan die kant moest ik zoeken. Ik vermoedde de keerring van de krukas, maar daar kwam geen druppel van af. Hmm, dan maar verder zoeken, nergens druppels te vinden..
Totdat ik ergens wat vocht zag bij het uitlaatspruitstuk. Nog even een keer afvegen om zeker te zijn dat het geen druppel remreiniger was, motor nog eens starten. En zowaar vormde er zich daar iedere keer een druppel die daarna naar beneden viel! Bij nadere inspectie blijken de druppels aan de kettingspanner te hangen. Nu zal het dus zo zijn dat ofwel de pakking tegen het blok, ofwel de pakking achter de afsluitdop van de spanner lekt.
Heeft iemand al eens een kettingspanner vervangen/uitgebouwd bij een W123-250? En zoja, is het gewoon een kwestie van het luchtfilter verwijderen en dan kan ik er bij? Of moet ik ook het thermostaat huis uitbouwen enz.?
Met vriendelijke groet,
SanderStatistieken: Geplaatst door Gast — 22 nov 2011, 09:23
]]>