Dus het lichtje is gewoon aangegaan omdat de batterij de weinig volt geeft en dan beginnen de foutmeldingen te komen natuurlijk. Batterij gaf bij draaiende motor nog maar 8 volt ipv 14. Ik had meteen de test gedaan: lichten op met draaiende motor en gas geven. Dan moeten ze feller oplichten, maar dat deden ze niet. En ze schenen veel te zwak.
Dit verklaarde meteen dat m'n vrouw zei dat de electrische antenne regelmatig op en neer ging tijdens het rijden en ongeveer op dezelfde moment ging het lichtje van de ABS branden. Ook die begon raar te doen omdat hij te weinig spanning kreeg...
Net even de koolstofborstjes uit m'n alternator gevezen (kan je langs achter aan en met 2 vijsjes losmaken). En ze zijn inderdaad versleten. Morgenvroeg nieuwe bestellen en 's avonds monteren en probleem zal wel opgelost zijn.
Deze nacht m'n batterijlader aan de accu hangen en m'n vrouw kan zo nog met de auto gaan werken overdag. (het is maar enkele km's rijden, vandaar)...
groeten!Statistieken: Geplaatst door ERIK123 — 30 nov 2011, 22:48
]]>