ik heb onlangs m'n motor er uitgehaald. Ging zeer gemakkelijk. Echter zat er bij mij geen binnenkabel meer in het pijpje. Het pijpje hangt aan voorkant van de motor vast met een vlim denk ik. (die was bij mij al los) Het achterste pijpje is volgens mij hetzelfde (die lag ook los in de kofferbak). Het bestaat dus uit 2 delen en loopt dus niet door de motor. Enkel de binnenkabel, die wel natuurlijk. De motor maak je met 3 vijzen geloof ik los; Ik had er al teveel losgedraaid. Je kan aan die witte dop dan manueel draaien totdat de de binnenkabel helaal uit de motor is.
Bij mij was de kabel afgeknapt denk ik; er zit er namelijk in de koffer geen in. Er is ooit door een van de vorige eigenaren naar gekeken, maar ze hebben de boel maar zo gelaten. Dit klusje ga ik in't voorjaar eens klaren.
Let wel: de motor (tandjes van het kanwiel dat je niet los kan kopen, maar wel bij de persoon op onderstaande link) of kabel gaat gewoonlijk kapot omdat het vet in de pijp of op de geleiders van het schuifdak niet goed meer is. Het is met de jaren kleverig geworden en dat moet allemaal eerst met ontvetter gereinigd worden en vervolgens pas niet vet erop. En dan best nog het juiste vet dat lang genoeg meegaat.
Ik heb een site gevonden ergens in de VS van een MB schuifdak specialist. Die verkoopt reparatiesets en een handleiding hoe je het allemaal moet doen.
Je moet hier maar eens op klikken, daar heb je vast wat aan.
erikStatistieken: Geplaatst door ERIK123 — 20 dec 2011, 21:44
]]>