Ik zit met een probleem bij thuiskomst van af mijn werk merkte ik een gemene tik in de motor op. Nu had ik het idee dat het wel eens de vacuumpomp kon wezen,dus demonteren en ja hoor aan barrels en niet te zuinig .De twee plaatjes die het membraam vasthouden aan spaanders die heb ik gelukkig zo goed als compleet terug kunnen vinden. Maar de lagers van de hevel zijn niet meer compleet, de binnen en de buitenring van de lagers zitten nog nog in de hevel alleen de kogeltjes zijn elders gebleven. Nou ben ik bang dat deze in het blok zijn gekomen langs de golvende flens waar de pomp op zit gemonteerd. Wat is wijsheid?. Zelf was ik van plan om de olie af te tappen(die er net nieuw inzit) en die te controleren op resten. Vervolgens nieuwe olie erin weer even onder toezicht een half uurtje laten lopen en dan ook deze weer atappen (soort van spoelen) en deze ook weer controleren op gruis en/of metaal resten. Het lieftst zou ik het carterpan er ook onderweg sleutelen om deze goed schoon te maken, maar mijn vraag is kan dit zo of moet de motor dan gelift worden? Dan na dit alles gedaan te hebben wou ik er dan maar weer nieuwe olie ingooien en een nieuw flter monteren .Nou weet ik niet of ik hier goed aan doe en zou ik graag willen weten: zijn er mensen die dit eerder meegemaakt hebben.
Graag tips en trics van ervarings deskundiggen.
Met vriendelijke groet, IbeleStatistieken: Geplaatst door Sjochste — 04 feb 2012, 10:39
]]>