Ik ben destijds opzoek gegaan naar een bedrijf die deze klus kon klaren. In principe kreeg ik overal hetzelfde te horen dat men niet in het bezit was van de juiste koppelplaten voor in de draaibank.
En met de koppelplaat bedoel ik het onderdeel waar het begin en het uiteinde van de as bevestigd wordt in de uitlijn machine.
Mijn cardanas bestaat uit drie delen. Buiten een aantal gekleurde ringen en loodjes vanuit de fabriek, zit er geen enkel merkteken of iets dergelijks. Het onbelans (om gek van te worden) heeft er sinds mijn bezit altijd wel ingezeten alleen niet zo erg als na het vervangen van de cardanlagers.
Maar op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik hem er wederom onderuit heb gehaald, nogmaals goed schoongemaakt, het middenstuk omgedraaid en op de bollefooi teruggeplaatst. Tijdens het monteren heb ik het middenstuk en de lagers nog niet helemaal vastgedraaid en na een aantal slagen van de achteras op het gevoel alles steeds vaster gezet. En soms zit het tegen maar dit keer zat het mee. Ik reed de brug af en de trillingen waren nauwelijks voelbaar. Nauwelijks, ze zitten er nog wel maar zeer acceptabel.
De auto staat nu opgebokt en in de mottenballen nog 21 maanden te wachten totdat hij weer wegenbelasting vrij is, en dan krijgt dit verhaal een vervolg omdat de as dan weer losgaat ivm het verhelpen van de olielekkage van het defferentieel.
Dus in mijn geval heeft een dosis geluk het probleem opgelost/zeer acceptabel gemaakt.
bokken.jpgStatistieken: Geplaatst door Charlois — 22 mei 2015, 22:08
]]>