Ik wil een motorblok omwisselen van de ene 300 in de andere.
In mijn mooie 300 zit een een blok dat ik niet 100% vind lopen.
Hij start wel goed (alhoewel ik zomer en winter de "choke" even moet gebruiken) en loopt warm mooi rond en heeft goede power maar hij verbruikt best wat olie (1 liter op 800 km) . Ik vind de uitlaatgassen ook meer naar verbrande olie ruiken dan naar diesel. De oliedruk ligt stationair rond de 2.
Mijn andere 300D is van buiten niet mooi, heeft een blok met minder km's en klinkt mooier. Het enige is dat de oliedruk bij warme motor soms net rond de 1,5 staat (bij gas wel meteen naar 3). Hij slaat altijd zonder choke te gebruiken aan en loopt mooi rond. De uitlaatgassen ruiken ook naar diesel. Olieverbruik ligt rond de 1 liter op 1200 km's.
Ik rij voornamelijk stadsritten met de auto's. Omdat ik een onderbeenamputatie heb ondergaan, wil ik eigenlijk in de mooiste wagen (met automaat) gaan rijden en de andere na de transplantatie verkopen.
Maakt het eigenlijk uit of je een motor van een schakelbak wisselt met die van een automaat?
Wat vinden de experts? Is mijn gevoel juist of zijn er tips die het "slechtere" blok beter doen lopen.
De kleppen zijn gesteld en een beurt is ook niet lang geleden.
Ik hoor graag de reacties.
Ook als iemand mij met deze klus (tegen betaling) kan helpen.
Groetjes,
RonaldStatistieken: Geplaatst door Ronald300D — 24 maart 2012, 01:36
]]>