Ik had een beetje trilling op pook en stuur, daarom motor- en bakrubbers vervangen.
Gelijk zijn toen de kleppen gesteld en heb ik wat uitgedroogde brandstofleiding vervangen.
(Eerst op dit forum het verhaal van Govert tot me genomen, dat heeft goed geholpen!)
Zoals altijd, starten, lopen. Maar met een enorme trilling door de hele carosserie. Met wat meer toeren werd dat minder.
Ook ging de motor niet uit op vacuum. Na een rondje rijden was dat vacuum weer OK, maar het trillen bleef.
Op de snelweg merkte ik aanzienlijk meer vermogen, haalde voor het eerst 110, voorheen hield het op bij 100.
Ook toert de motor sneller op, precies waarop ik gehoopt had bij het kleppenstellen.
Maar het trillen blijft, bij stationair rammel je echt de auto uit.
Ik heb voor de zekerheid nog wat brandstof en vacuumslangen vervangen maar weet niet zo goed hoe nu verder.
Ik ben best handig maar een beginner met dieselmotoren.
Is er misschien iemand in de buurt van Purmerend die eens wil mee-luisteren / voelen / kijken?
Of heeft iemand tips waarmee ik verder kan zoeken naar de oplossing?Statistieken: Geplaatst door MooseKaboose — 18 jun 2012, 21:17
]]>