Na lang zoeken met de vacuummeter bleek niet alleen het schakelventiel, bovenop het kleppendeksel lek, maar ook het regelventiel op de brandstofpomp was niet meer helemaal dicht.
Dat regelventiel op de zijkant van de pomp is een aan elkaar geklonken geheel, dus niet makkelijk te repareren.
Ik dacht, hij is toch kaduuk, dus uit elkaar dat ding! De klinknagels doorgeboord en dan kan je hem uit elkaar halen: Zie foto 3.
Wel opletten, want er zijn kleine onderdeeltjes bij en 2 veertjes, die je zo kwijt bent!
Alles met remmenreiniger schoongemaakt en doorgeblazen. Ook gecontroleerd of er geen scheurtjes in het rubbertje/membraampje zaten. Dit was niet het geval.
Alles weer in elkaar gezet en met schroeven de behuizing weer aan elkaar gefriemeld.
Op de pomp gemonteerd en... Weer schakelen! Zij het hard en te laat. Dit bleek weer op te lossen door de twee bouten waarmee hij aan de pomp vast zit, los te draaien en het apparaat naar voren te kantelen.
Je kan dat ding naar voren of naar achteren kantelen om de reactie op het gasgeven te versterken, dan wel te verzwakken. Als je het ding naar voren kantelt dan schakelt hij vroeger op en vise versa. Goede tip wellicht voor diegene, wiens auto te laat opschakeld.
Wat niet te repareren is, blijkt toch wel te repareren.
Ik heb weer een zijdezacht schakelend automaatje
IMAG0202.jpg
Ventiel.jpg
IMAG0203.jpgStatistieken: Geplaatst door Mach2005 — 24 apr 2013, 19:53
]]>