Los van schokkerig en direct aanvoelende pedaal, hoe remde de wagen. Reageerde de remmen als zodanig goed of was de remwerking onvoldoende? dat kan ik niet opmaken uit je verhaal.
Het schokkend remmen kan ook ik van afstand niet verklaren. wel even wat vraagjes mijnerzijds:
1: Bij koude remmen; wanneer je het rempedaal indrukt, voelt deze normaal aan?
Bij warme remmen, wanneer je het rempedaal indrukt voelt deze dan ook normaal aan of sponzig.
Als deze sponzig aanvoelt dat zou ik de remvloeistof maar eens vervangen. Deze kan namelijk teveel water bevatten. Dit water gaat dan, bij veel gebruik en intensief gebruik, gaan koken wat dampbellen in de remleidig(en) tot gevolg heeft waardoor het rempedaal sponzig aanvoelt. (damp is namelijk samendrukbaar in tegenstelling tot olie).
Ik moet hierbij wel opmerken dat bij normaal gebruik dit zelden problemen oplevert.
2: wanneer je het rempedaal nu ingedrukt houdt, blijft deze op dezelfde hoogte staan of zakt deze langzaam weg (je mag gerust harder drukken dan normaal maar hoeft niet te overdrijven). Als je rempedaal nu zakt en er lekt nergens vloeistof weg dan zou de hoofdremcilinder inwendig lek kunnen zijn.
Verder heb eigenlijk maar 1 advies: controleer je remmen grondig en verzeker je ervan dat alles in orde is (gemaakt) voordat je weer de weg op gaat! Het is voor je eigen (en andermans) veiligheid!!! Maar dat hebben mijn voorgangers ook al opgemerkt.
Succes, PieterStatistieken: Geplaatst door Pieter1967 — 21 jun 2013, 20:43
]]>