. je moet eerst een aantal dingen weten
- wat zit er nu aan voorzijde en achterzijde precies onder qua veer
- wat ,, ,, ,, maat rubber kap
- schokdempers maakt niet zoveel uit qua hoogte. tenzij je versterkte schokdempers hebt, dan komt de wagen ietsje hoger.
- je hoeft de versterkte achterveren niet te vervangen in principe zonder gastank. maar vermoedelijk heeft men hier ook een dikker rubber geplaatst omdat er eerst uiteraard een grote dikke (!! dus extra gewicht) gastank in lag.
taxi's hadden vroeger ook verstekte veren, maar waren diesel, dus vandaar veerlengte ongeveer gelijk en dan niet een dik rubber. dan kwam de wagenhoogte normaal op hoogte binnen de norm maar kon men meer laden.
er zijn (wat ik al in diverse topice gemaild heb) ong. 5 soorten voorveren. het verschil is soms maar 0,2 mm! maar in kracht kan dat veel uitmaken. veren afzagen of afslijpen is een noodoplossing. ik raad het af.
als je de wagen achter verlaagd met een dunner rubber, komt de wagen aan voorzijde ook anders te staan.
wagen voelt wollig of zweverig?; meestal toch schokdempers versleten. soms ook (in combi) met te slappe of zelfs
gebroken veer. ben er genoeg tegen gekomen, die toch gebroken bleken te zijn.
dikte van veren werd en wordt in fabriek kaal gemeten!
zonder lak dus.
groet en succes met eerst goed meten en weten Statistieken: Geplaatst door wwwW123 — 08 feb 2014, 15:57
]]>