Het is inderdaad een lastig verhaal.
De M110 carburateur is de eerste jaren met een conventionele ontsteking geleverd (zeg tot 1976 in de 280 W114 en 280S W116). De injectiemotor in de 280E en 2890SE had direct een kontaktgestuurde electronische ontsteking. De kontaktpunten zorgen hier alleen voor de puls en zouden dus praktisch niet moeten inbranden.
Het aluminium kastje tegen de zijkant van je binnenscherm is de rest van de ontsteking. Hierin zitten 2 printplaten van het oude soort en deze willen wel eens een scheurtje vertonen waardoor de ontsteking uitvalt als die warm wordt. Als eens spoor op de printplaat is gebroken kan er makkelijk een kabeltje tussen gesoldeerd worden, het is allemaal nog erg dik en overzichtelijk.
Het vervangen van de verdeler door een van 123 ignition of een latere uit een W116/126/123 is latig omdat in de D-jetronic verdeler inderdaad 3 kontakten onderin zitten die pulsen geven voor de injectie (elke puls 2 opvolgende injectoren open).
Ik weet niet of 123 ignition ook verdelers levert met deze contacten erin. Ik weet ook niet of je het latere contactloze ¨spin¨ ind e oude verdeler kan bouwen. Een kontaktloos setje in plaats van de kontaktpunten zal wellicht wel passen in de bestaande verdeler en zou dan wel een mogelijkheid zijn.
Ik heb een tijdje geleden nog eens zoń kontaktloos setje in mijn 230S M180 gebouwd maar de voeler was schijnbaar stuk en hij bleef maar haperen. uiteindelijk heb ik daar weer gewone kontaktpunten ingezet... tja
Veel succes! Math
pertronixhoch im verteiler.jpg
verteiler230S.jpgStatistieken: Geplaatst door Weizengelb — 13 dec 2015, 11:10
]]>