Ik denk dat er nog wat lucht in je systeem zit, dat is er moeilijk uit te krijgen.
ik ontlucht altijd via een slangetje vanuit het rechterremklauwontluchtingsnippeltje.
Ook een beetje luchtdruk erop zetten via het remoliereservoir wil soms helpen.
Het zal geen versleten kopplingsplaat zijn denk ik omdat het ineens gekomen is (en de koppeling slipt niet toch?).
De onderste kopplingscylinder (nemercylinder) is zelfstellend, de slijtage van de plaat kun je meten door een voelplaatje tussen de cylinder en de bak te steken, op het asje van de cylinder (dat de ontkoppelhendel indrukt) zit namelijk een verdikking welke voor de sleuf komt als de plaat te ver versleten is.
Als je olie in het reservoir daalt lekt meestal de onderste cylinder.
De bovenste kun je zien door onder die harmonicarubber te kijken, inderdaad blijft de olie dan in de cylinder staan, maar je wilt ook geen olie in je auto!
Maar waarschijnlijk heb je er nog wat lucht in zitten.
Groetjes,
Mathieu
PS ik heb vorige week een nieuwe koppeling gekocht voor 200D/240D vanaf 1980, met korting voor 171 euro (incl. drukgroep, lager en plaat).
Helaas paste deze niet op mijn 200D omdat deze nog de oudere koppeling heeft van 1980 (auto is 2/1981 toegelaten). Ik ga deze deze week weer terugbrengen.
Maar let dus op er zijn 2 types en jouw auto (van 1982 toch?) heeft dus ook het nieuwere type nodig met de fijnere vertanding op de prise as.Statistieken: Geplaatst door Weizengelb — 21 dec 2006, 12:10
]]>