Nou het is nogsteeds zoals in mijn eerst bericht beschreven wat het geronk betreft, met die bijbehorende snelheden.
Ik kom er achter dat als ik in 4 rij, bij ca 65Km/h de sonore brom begint, tot ca 70 blijft dat, en stop daarboven vrij snel met brommen.
Soort verschijnsel dus ook in 3, maar dan bij andere snelheden.
Wat gebeurt er nu als ik ca 65 rij, en ik trap de koppeling in, en gas los, dan verdwijnt het geronk bijna onmiddellijk, zeg halve seconde daarna, komt waarschijnlijk dus door dat motor toerental terugvalt.
Dus het geronk komt van de motor of directe omgeving, kan dus nog de uitlaat zijn!
Wat me ook opvalt is dat je het bij stilstand, en je varieert wat motor toerental met gas pedaal, er toch wel een gebiedje te ontdekken valt waarbij je dat geronk licht hoort, ook weer een specifiek gebiedje.
Mogelijk dat zelfde gebiedje waarbij je geronk hoort tijdens het rijden.
Ik heb geen toerental meter in de auto, dus ik kan niet zeggen bij welk toerental dat precies is.
(ik ben vergeten om te kijken of in trappen van de koppeling ook nog invloed heeft)
Ik heb natuurlijk even gekeken naar het inlaat/uitlaat spruitje, maar ik zie daar geen gekke dingen, ik kan niet goed beoordelen of daar lekkage tussen blok en gietijzeren spruitstuk zit.
Misschien weet iemand daar een methode voor, met een plantenspuit wat sproeien of zo?
tot zover in elk geval deze updeedt.
Groet, Henk
NB: ik denk dat ik hiermee wel enkele dingen kan uitsluiten!?
denk aan de veren, de sub frames, alles wat er aanhangt, en de aandrijf assen.
En ook de diverse triangels en kogels in stuur en veerpoten, of zou de te snel door de,,eh,, bocht zijn?Statistieken: Geplaatst door Henk Lith — 13 okt 2016, 12:20
]]>