he
Nou op dit moment ben ik nog niet met de assen bezig geweest, maar wel is het gelukt om de beide achterveren te vervangen.
Heb het differentieel laten zakken (gecontroleerd door een assteun met hoogte vestelling.
de veren vielen als rotte appels tussen de onderste veerschotel en de kofferbak boden vandaan
Zover was ik met diverse soorten veerspanners nog nooit gekomen.
Toen de nieuwe veren er tussen geplaatst ging ook redelijk soepel allemaal.
Maar toen moest ik het differentieel weer omhoogkrikken, toen liep ik tegen een probleemple aan dat ik niet had verwacht.
op een gegeven moment wilde het differentieel niet verder meer omhoog, omdat de hele kont van de auto omhoog ging.
Ik heb er toen even een ervaren auto monteur (tegenwoordig kaag chirurg) bij gehaald, we werken als hobbyist op het boxencomplex heel prettig met elkaar samen.
Zijn conclusie moest zijn dat de nieuwe verzwaarde veren zo sterk zijn, dat de totale kont omhoog drukte zodat het differentieel gewoon niet hoger kon komen.
Wat we toen gedaan hebben, ik ben in de kofferbak, op het achterste randje gaan zitten, waardoor de kont gelijk zover naar beneden ging (moest slecht nog 2 a cm overbruggen hoor) dat de vier boutjes er in gedraaid konden worden.
Al met al weer een heeel leerzame dag.
Groet, Henk Lith
Hieronder nog even een foto van een schoongemaakte onderste schotel, daarna lekker in de ML gespoten.Statistieken: Geplaatst door Henk Lith — 13 jun 2017, 23:14
]]>