Ben ik weer met een update en twee vragen.
Allereerst heb ik een klepstel dopsleutel gevonden via Brezan. Zij konden op basis van het typenummer (Hazet 2768-1) een alternatief van Laser bestellen. De maatvoering vind ik niet fantastisch (lijkt een beetje ruim te passen) maar als je er wat handigheid in hebt krijg je de kleppen lekker precies gesteld. Omdat het de 2e keer was dat ik dit deed ging het stellen ook een stuk vlotter. Fijn om een beetje bekend te worden met de auto! Na het stellen lijkt de motor wel soepeler te lopen, maar het stotteren bij het stoplicht blijft. Nu is het wel zo dat de laatste klep (inlaat) met geen mogelijkheid te bewegen was en deze staat behoorlijk strak afgesteld (0,05mm). Dit is de enige klep die ik dus niet heb kunnen aanpassen. De moer onder de stelbout zit ook muurvast (deze bepaalt zet de stelbout vaster/losser toch?) en je kunt er ook niet lekker bij. Conclusie: probleem nog niet verholpen en nog één inlaatklep niet naar tevredenheid. Dus moet ik op zoek naar waar het probleem wel in zit. Daarmee heb ik twee vragen na het klussen vandaag:
1. Wat te doen met die laatste stelbout voor het klepstellen? Iemand een tip over hoe ik die los kan krijgen zonder de carburateur, uitlaatstukken en alle slangen los te koppelen?
2. Ik heb inmiddels een vacuum tester te pakken, een compressiemeter en hoekmeter voor de ontsteking. Ik kan echter geen how-to vinden voor het gebruik hiervan. Zou iemand me dat aub stap voor stap kunnen uitleggen?
Dank weer en fijn weekend allemaal!Statistieken: Geplaatst door vdVorstenbosch — 19 aug 2017, 21:49
]]>