Laatste tijd loopt motor slecht stationair (moduleert), slaat af na (koude of warme) start, stottert / hapert soms bij verschillende toerentallen. Motor, elektrische componenten allemaal ok.
Als ik remmen reiniger spuit aan de voet van de carburateur dan loopt hij gelijk strak.
Conclusie: carburateur zuigt valse lucht aan inlaatzijde, mogelijke oorzaak: voetpakking carburateur lekt, eventueel ook vacuümdoos lek, valse lucht via vacuümaansluitingen op inlaatbuis, inlaatbuis lek. Eventueel bijkomende problemen: pruldown membraan lek, sproeiers verstopt, vlotternaald vuil of defect.
Carburateur heeft in 44 jaar geen onderhoud gehad dus ik ga ervan uit dat ik met grondig reinigen en vervangen alle pakkingen, rubber ringen, membraan en eventueel sproeiers en vlotternaald de problemen kan oplossen.
Ik heb de pdf's van dit forum gedownload en instructie video op Youtube gevonden.
Ik zal voor de zekerheid ook nameten of de carburateur niet is kromgetrokken - dat schijnt nogal eens te gebeuren.
Heeft iemand ervaring met de standaard revisietjes die in de markt verkrijgbaar zijn?
Wie heeft verder nog tips / aanwijzingen?
Mij is een volledig gereviseerde carburateur aangeboden, alleen zat deze op een Opel Senator. Weet iemand of deze betrekkelijke eenvoudig geschikt kan worden gemaakt voor mijn 280C?
Bij voorbaat dank,
BartStatistieken: Geplaatst door roadstersl — 15 jan 2022, 01:04
]]>