Op het web kwam ik een artikel over een Velleman kitje tegen . Deze heb ik toen gekocht bij conrad . Solderen had ik nooit gedaan op een printplaatje dus een kleinere soldeerbout gekocht van pakweg 15 euro en ik heb het kitje volgens duidelijke beschrijving in elkaar gezet . Ik heb nu in m'n opel commodore en in m'n W115 220B een Velleman kitje ingebouwd . Hiermee worden de puntjes alleen nog gebruikt als onderbreking en loopt er geen hoogspanning meer over de puntjes want dit wordt electronisch gedaan met het kitje. Hierdoor geen inbranden van de puntjes meer. Voor nog geen 20 euro , soldeer je het in elkaar en monteren maar. Is echt makkelijk zelf te doen (ook het solderen)en er zijn maar 4 draden om aan te sluiten(bobine plus ,bobine min , massa en naar puntjes).
Mijn auto's hebben nog nooit zo mooi gelopen na installatie , zo heb ik nu geen omkijken meer naar de puntjes. Alleen mechanische slijtage van puntjes en nu elke 50000km vervangen. Ik heb de kitjes onder het daishbord en is dus verder niet zichtbaar en blijft droog.
Heel verhaal maar zomaar een idee voor sommige die hier ook steeds mee te maken hebben.
Lijkt wel een commercieel verhaaltje maar voordelen zijn toch zeker wel dat de auto beter start een netter en zuiniger zal lopen voor weinig geld, ik ben er blij mee !
Gangisalleman.Statistieken: Geplaatst door Gangisallesman — 02 maart 2018, 13:20
]]>