Dit zijn de resultaten:
Metingen op het connectorblok
Voor de zekerheid ben ik weer even begonnen met de connector en de bekabeling naar het dashboard. Oftewel, de connector losgemaakt van de sender-unit. En de diverse punten in het connectorblok met elkaar verbonden en daarna het dashboard gecontroleerd. Alle indicaties waren zoals ze horen. Hierbij heb ik gezien dat zowel de indicatormeter vol en leeg kan aangeven, en dat het reservelampje brandt en ook uit is. Kortom, deze connector en bekabeling naar het dashboard is in orde.
Metingen op de sender-unit
Deze heb ik uitgevoerd zoals @RD500sec had aangegeven. Dit zijn de 3 metingen die ik gedaan heb en de resultaten.
(1) Met de vlotter bovenin meet je o ohm tussen de G en de aarde. De weerstandsdraad doet dan niet mee, is kort gesloten door de vlotter. Resultaat > Op de G en de Aarde pin meet ik geen waarde (multimeter geeft een 1 weer). Als ik onder het deksel meet (dus aan de bovenzijde van de G en de Aarde pin), dan meet ik 3 Ohm.
(2) Met de vlotter onderin, meet je twee maal het stukje draad tussen de vlotter en de aansluiting bovenin de aansluiting G en massa, ca 50 ohm, althans zo hoort het. Resultaat > 20 Ohm, ook weer gemeten op de contacten onder het deksel, omdat de G en Aarde pin geen waarde geven.
(3) Meet eens 1 draad, welke de vlotter aftast, van zo hoog mogelijk tot net boven de vlotter, die je dan onderin hebt staan, dan zou je ca 25 ohm moeten meten, de andere draad net zo. Resultaat > 12 Ohm, beide.
Comment
Het lijkt dus dat er geen verbinding is tussen de pinnen aan de buitenzijde (waar het connectorblok op gaat) en de bovenzijde van de pinnen onder het deksel (de zijde waar de vlotter beweegt).
Vraag
- Is dit nog te repareren?
- Wat kan ik nog doen?Statistieken: Geplaatst door kolvenbag — 10 jun 2023, 17:57
]]>