Het niet passen zou dan slaan op het afwezig zijn van een elektrische brandstofpomp, leidingwerk en bedrading/aansturing.
De 2,3 in combinatie met de carburateur zou gewoon goed moeten kunnen werken, mits goed ingebouwd en afgesteld.
Wat waren de problemen met de 2,0liter, dat je hem hebt uitgebouwd?
Het warm niet meer aan willen slaan klinkt als vapour lock, dampbellen in de brandstof door verhitting. Daar had MB koeling in het inlaatspruitstuk voor bedacht, koelwater uit de kop omspoelt het inlaatspruitstuk.
Een injectiemotor heeft dat niet, daar is de opening afgesloten met een stop. Is deze eruit gehaald bij het omzetten van het spruitstuk?
Heb je noig onderdelen over? Kleine koelslangen o.i.d.?
Te hoog stationair kan een vacuüm lek zijn. Weet je of de spruitstuk pakkingen vernieuwd zijn? Dan is afstellen ook onbegonnen werk.
DB288DFF-F2CE-4EE2-8253-B0FD8B08A7A1.png
Je ziet in pakking 68, de pakking tussen kop en inlaatspruitstuk, 5 gaten zitten, de middelste is voor de toevoer van koelvloeistof naar het spruitstuk. Daarzit in de kop van een injectiemotor een stop, die zul je eruit moeten halen als je de ombouw doet naar carburateur.
Ook kan er een brandstofkoeler aanwezig zijn, een met koelvloeistof omspoelde brandstofleiding, maar dat was niet op elke wagen aanwezig.Statistieken: Geplaatst door RD500sec — 21 okt 2022, 17:27
]]>