Bij mijn 230TE heb ik deze open gemaakt, en zag allemaal corrosie in het module.
Ik heb een Hitaschi ontstekingsmodule geplaatst, en kon gelijk het stationaire toerental naar beneden bijstellen
Ook ik had last van wat stotteren en af en toe was het net of de ontsteking werd uitgeschakeld, en gelijk weer aan.
Bougies, kabels, rotor en kap waren al nieuw, bobine ook gewisseld, symptoom bleef.
Doorverbinden van de brandstofpomp, in mijn geval, om het brandstofpomp relais uit te sluiten, gaf ook geen verbetering.
Vernieuwen van het module zorgde voor een krachtiger vonk, naast het stationair toerental, wat gelijk omhoog ging, loopt de motor nu stabieler en is krachtiger.
2681DB6D-BFCF-45F1-A35C-E530ED264D4C.png
N.B.
Eerder had ik dezelfde ervaring met een nieuw module van Bosch, maar die heeft het maar een paar jaar, en weinig km's vol gehouden. Zodoende nu voor een Japanse variant gekozen. Als tussenoplossing weer de oude module geplaatst, en daarmee stond het stationair toerental te laag, de motor bleef niet lopen, en voelde na afstellen van het toerental weer minder krachtig aan. Ook het lichte stotteren was weer terug.Statistieken: Geplaatst door RD500sec — 05 dec 2022, 17:50
]]>