Denk er om dat je de HRC voordat je hem monteerd eerst even goed vol laat lopen met remvloeistof.
Dat gaat het beste met een grote spuit en dan via de openingen van de remleiding (waar nu die rode dopjes op zitten) even vol drukken met remvloeistof. Na het inspuiten gewoon weer de rode dopjes erin. Dat scheelt bij het ontluchten en je loopt minder kans op het beschadigen van de cupjes binnen in de cylinder als je hem voor de 1e keer belast.
Vervolgens de HRC monteren op de Rembekrachtiger en hier weer het reservoir op. Mooiste is (als je hem dus toch los hebt om meteen even je reservoir schoon te maken.
De leiding van de koppeling even los maken en rechtop ergens achter klemmen. Voor het weer vastmaken deze even helemaal vullen met remolie.
Als het goed is hoef je de koppeling dan niet te ontluchten.
Waar je ook nog aan moet denken is het volgende;
Als je de oude hoofremcylinder hebt verwijderd zie je in de rembekrachtiger een stift die via je rempedaal de hoofdremcylinder beidend. Daarop zit schroefdraad. Je kunt deze dus iets stellen. Je moet deze zodanig afstellen dat het rempedaal een vrije slag heeft. Met andere woorden dat de hoofremcylinder in onbelaste toestand helemaal vrij komt en de remvloeistof terug an het reservoir in. Het kan zijn dat je niets hoeft te stellen maar het kan zomaar zijn dat je die stift 1 of 2 milimeter terug moet draaien.
Anders kun je vastlopende (achter)remmen krijgen.
Succes ermee.<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2007/10/19 13:53Statistieken: Geplaatst door Semrick — 19 okt 2007, 13:52
]]>