Hetw erkt het beste als je een stroboscoop hebt waarvan je het toerental af kunt lezen. Het toerental staat op de wis-cd genoemd, weet ik even niet uit m'n hoofd.
In neutraal en P-stand mag de motor ongeveer 200omw/min harder draaien dan in D of R, beide waarden staan op de CD vermeld.
Je kunt dat veilig alleen doen. De parkeerrem goed intrappen en vervolgens de auto in D zetten is geen probleem.
Maar omdat je een vreemd symptoom hebt denk ik niet dat bovenstaande suggesties de oorzaak zijn. Als er iets loos is met de staionair regeling, gaan ze doorgaans juist hoger in toeren lopen, lager heb ik nog nooit meegemaakt, er vanuit gaande dat de service beurt compleet is uitgevoerd en je ontsteking netjes op orde is.
Ik DENK dat het aan je CO-afstelling ligt.
De CO-schroef is te bereiken door een klein gaatje bovenop je luchtfilterhuis waarin je met een klein inbussleuteltje een schroefje kunt verdraaien.
Eigenlijk is dat niet zonder CO-meter te doen, het moet met heel kleine slagjes tegelijk. Keurig en belabberd lopen zitten heel dicht bij elkaar.
CO afstellen of controleren is in een garage zo gepiept, hangen hem aan een meter, draaien de schroef bij en hopla.<br><br>Post edited by: JantjeV8, at: 2008/02/05 09:06Statistieken: Geplaatst door JantjeV8 — 05 feb 2008, 10:05
]]>