Je hebt de bougies vervangen zag ik in een oud topic.
electrodes op 0,8mm gezet, dat zou iets kleiner mogen: 0,5 tot 0,6mm.
Kabels vernoem je niet.
Ontstekingstijdstip is afgelopen week bij Rutchen gecontroleerd.
Rotor en verdeelkap vernoem je niet.
Kleppen zijn onlangs gesteld.
Olie en oliefilter is onlangs vervangen.
Luchtfilter is vervangen.
Vacuumslangen etc. heb je gecontroleerd met de grote beurt. Met name voor de vervroeging had een evt lekkage bij de afstelling bij Rutchen zichtbaar moeten worden. Zij hadden dan wisselende waarden moeten meten.
Je motor is mechanisch kern gezond, in elk geval ga ik daar vanuit gezien je reacties daarop. Ik ken de 230E en kan bevestigen dat zo'n blokkie stationair zo mooi rond kan lopen dat je bij een kruising denkt: "Loopt ie nog wel?"
Juist die kabels en de rotor in combinatie met de verdeelkap zijn onderdelen die voor dat allerlaatste stukje fijn-afstelling kunnen zorgen. Ik denk dat het technisch niet noodzakelijk is deze te vervangen, maar om de puntjes op de I te zetten moet je het eens doen.
Begint ie over 5.000km weer wat te trillen, schuur je eerst de contacten in de verdeelkap en de rotor even wat op. Overigens kun je dat nu ook eens doen, al is het maar om te proberen.
Maar eerlijk is eerlijk en zonder je op kosten te jagen, wel Beru kabels er op zetten, geen andere rommel, totaal zal dit nog een 100euro kosten, de kabels zijn duur.
Je kunt het bij De Been in Waalwijk halen, is vlakbij je werk, tegen Jimmy zeggen dat hij je dezelfde korting als aan Jantje van Leebo moet geven!!!Statistieken: Geplaatst door JantjeV8 — 13 feb 2008, 09:14
]]>