Ik heb laatst op mijn 200T 1981 nieuwe voorveren gemonteerd (omdat de oude gescheurd bleken...), de wagen staat voor nu erg hoog, zo'n 10cm tussen wiel en spatbord.
De onderste draagarm van het wiel staat dus ook niet meer helemaal horizontaal, dit heeft misschien een licht negatief effect op de wegligging en het terugdraaien van het stuur na een bocht? (mijn 240D lijkt dit iets beter te doen). Ik heb de wagen geheel laten uitlijnen daarna, maar toch lijkt hij wat waziger te sturen en komt het stuur minder goed terug uit een bocht dan bij de 240D.
Nu wil ik hem achter ook hoger zetten.De voorkant weer lager is erg lastig omdat ik deze nieuwe veren nu heb en met veel moeite heb gemonteerd. de auto staat achter eigenlijk netjes maar omdat hij voor nu ZO hoog staat zou het mooier zijn als hij achter toch ook een cm of 2-3 hoger komt.
Ik ben van plan de niveauregeling wat hoger af te stellen, is het daarmee gedaan of geeft dit problemen?
Ik heb het verbindingsstangetje al wat verstelt (ingedraaid) maar dit helpt nog niet, dus ik wil de hendel in een ander gaatje schroeven of verstellen op de stabilisatiestang. iemand meer ervaringen hiermee?
Ik heb eerder aan zulke dingen zitten schroeven (ooit een 200 W115 uit 1973) maar die wagen ging toen zo gek doen! Of helemaal op de grond of hij ging na het bijstellen na de eerste bult helemaal omhoog staan zodat ik zowat uit de stoel gleed. Ik neem aan dat ik nu veel beter ben in afstellen dan toen maar dat was toen geen pretje
Bedankt voor de tips!
groetjes,
mathieu
mathieu
200T
Statistieken: Geplaatst door Weizengelb — 15 mei 2008, 15:15
]]>