Daarmee heb ik het puur over de werkzaamheden die het revisiebedrijf aan de kop doet, dus het lichten van de kop, nieuwe koppakking en spruitstukpakkingen e.d., hermontage van de kop etc zit daar niet bij.
Hij zal in een soort wasmachine gereinigd worden.
De zetels zullen of vervangen worden, of opnieuw geslepen worden.
De kleppen kunnen ook opnieuw geslepen worden of vervangen worden.
Als de stootrand aan de klep niet te diep is ingeslagen kun je de kleppen opnieuw slijpen. Daar heb je een speciale slijpmachine voor nodig want de rand van de klep heeft meestal 2 vlakken die erg nauwkeurig in de juiste hoek aan de klep moeten worden geslepen.
Daarna worden de kleppen ook nog op de zittingen ingeslepen, lekker met het handje rollen als je het zelf doet.
De klepgeleiders en seals worden dan doorgaans ook vervangen.
En bij onze diesels zullen dan ook nieuwe voorkamers geplaatst worden.
Bij kleppen die te ver terug geslepen worden neem je 'massa' en dikte weg. De warmte huishouding wordt dan natuurlijk wel anders. Als de klep te dun wordt kan hij minder hitte wegwerken en mogelijk uiteindelijk breken. Ik weet niet wat nieuwe kleppen kosten, maar zou je eens moeten overwegen. Overigens wil ik je niet bang maken om ze te slijpen, geslepen kleppen kunne zomaar weer een paar ton mee, ik wil het als aandachtspunt aangeven.Statistieken: Geplaatst door JantjeV8 — 19 dec 2008, 14:01
]]>