Waterslag is het fenomeen dat er water op de zuiger staat.
lucht(gasmengsel)is samen drukbaar water niet dus als dan de zuiger naar boven gaat kan het water niet samen gedrukt worden ,dus zal er iets gaan gebeuren wat of je niet wil.
zal in het gunstigste geveal zijn dat je de motor niet rond gedraaid krijgt.
in het ongunstigste geval lukt dat wel en dan is het buigen of barsten dan gaat er iets kapot.
Bij scheeps motoren deden we tornen als de motor langere tijd niet gedraaid heeft gloeilont houders eruit en dan met een grote stang die je in het vliegwiel stak de motor een keer rond draien.
je kan ook waterslag in stoom leidingen krijgen dan zit er water in de leiding en bij voldoende stoom afnameword dat water gestuwd en gaat over in stoom en geeft dan gigantiese klappen in de leidingen en ik kan uit ervaring zeggen wil je niet bij in de buurt zijn heb flens van 6"eraf zien komen en die zitten echt wel met stevige bouten vast.
mischien dat je nu duidelijk is wat waterslag is
groetjes toontje groep zeeland
ow nog een foto van waterslag schade aan motor iets groter als van de Benz maar geeft je een idee <br><br>Post edited by: toontje, at: 2009/01/11 08:02
Statistieken: Geplaatst door Toontje — 11 jan 2009, 08:58
]]>