Volgens mij hoef je ook niet gauw bang te zijn dat de rest van het blok een tik gehad heeft. Als de temperatuur niet opgelopen is valt dat wel mee. Wat anderen al zijden, de oliedruk is hoger dan de waterdruk, dus er zal geen water in je lagers zijn gekomen.
In je korte omschrijving heb ik ook niet de indruk dat er water/olie mee door de motor aangezogen zijn en via de uitlaat weer weggeblazen is. Waarschijnlijk is een bruggetje in de koppakking lek tussen een water en olie kanaal, niet richting de cilinders.
Gewoon kop lichten en pakking vervangen. Op dat moment kun je de vlakheid van de kop beoordelen of hij gevlakt moet worden of niet. Loopt je motor lekker, dan alle kleppen e.d. mooi laten zitten, even de zittingen opnieuw op de kleppen in slijpen kost alleen maar moeite en zou je gelijk kunnen doen, maar is geen must. Klepseals vervangen is wel aan te raden, die rubbertjes kosten maar een paar kwartjes en nu kun je er makkelijk bij.
Distributie, zijn de meningen over verdeeld denk ik. Maak je veel kilometers met de auto, is het wel aan te raden.
Op basis van je beschrijving is de schade nu nog heel beperkt, een koprevisie lijkt mij niet noodzakelijk, enkel pakking vervangen is het enige echte euvel.Statistieken: Geplaatst door JantjeV8 — 06 feb 2009, 11:17
]]>