Het eerste item:
Je zegt dat als je de accu geladen hebt de auto gewoon start. Technisch dus verder geen problemen. Hang de auto een paar uur aan de lader. Zet daarna het contact aan. Zet de multimeter op de accupolen en blijf kijken. Zet nu ook de lichten aan. Als dan de accuspanning inzakt is je accu kapot.
Nu is het wel zo dat je een behoorlijke lader moet hebben. Je hebt minimaal een 85A accu in je auto staan, je lader moet dat wel aan kunnen.
Het tweede item:
Zorg op een of andere manier dat je motor loopt. Meet nu met je multimeter de spanning op de accupolen. Als het goed is bedraagt die ongeveer 14,0 - 14,4V. Geeft je dynamo dat niet aan je accu, dan had al eerder het laadspannings controlelampje in je cockpit moeten gaan branden. Als de laadspanning te laag is, is de kans groot dat de koolborstels te ver versleten zijn. Die kun je vrij eenvoudig vervangen en kosten een euro of 5 compleet. Dat is een klein componenten waar ook de spanningsregelaar bij ingebouwd zit.
Ik zou zeggen, eerst controleren en de oorzaak achterhalen. Ik geloof vanuit je beschrijving niet dat je het in de motor zelf moet gaan zoeken. Je zou nog kunnen controleren dat er geen binnenlichtje per ongeluk blijft branden, bijvoorbeeld in de kofferbak.Statistieken: Geplaatst door JantjeV8 — 05 mei 2009, 07:34
]]>