Ze hadden er alleen geen tijd voor, dus besloot ik m'n reservewiel te monteren zodat ik de lekke daar kon achterlaten.
Het lekke geval is een (alu) kroonkurk, en m'n reservewiel gewoon 'n stalen velg.
Nu viel me bij montage al op dat de wielbouten aan de lange kant waren, en toen kon ik me ook weer herinneren dat toen ik een setje kroonkurken kocht, ik er ook langere bouten bij kreeg.
Maar eigenwijs als ik ben natuurlijk toch gewoon de stalen velg met lange bouten gemonteerd. Echter toen ik (voorzichtig) wilde wegrijden leek 't wel alsof de handrem er nog opzat. 2x checken leverde toch echt het resultaat 'geen handrem' op.. Gelukkig had ik de connectie met de te lange wielbouten snel gemaakt. Deze steken door de flens heen en raken net het lagerhuis wat erachter zit.. Resultaat: niet draaien..
Om een lang verhaal kort te maken.. Als je net als ik een stalen velg als reservewiel hebt maar op alu's rijdt.. Zorg dan dat je of korte wielbouten bij je hebt, of vervang 'm voor een alu exemplaar..
Dit geldt overigens voor de achterwielen. Neem me niet kwalijk dat ik niet ook even heb geprobeerd of dit voor de voorwielen ook geldt..
Groetjes, Bert.Statistieken: Geplaatst door Gast — 24 jun 2009, 23:54
]]>