Ik had laatst een ongelukje; automaat in D, auto op een heuveltje dus rijd niet, ik stap uit, auto wordt minder zwaar, auto begint te rijden, auto botst tegen een bus 5 meter verderop.
Beetje jammer. Spatbord rechtsvoor gedeukt, knippert kapot, stootstrip eraf. Nu is die knipper wel te vervangen (hoewel USA dus een EU past niet, waar kan ik een USA knipper kopen, aftermarket?) en het spatbord was toch al weg op twee punten dus dat is niet zo spannend.
IMG_2100.jpg
Maar toen zag ik opeens dat mijn bumper ook scheef zat. Dat zat hij al, namelijk links dichter bij de auto dan rechs, maar nu ook op een andere manier scheef. Dus ik even aan de bumper voelen, beetje schudden hier en daar, en toen had ik hem opeens in mijn handen. Ups.
IMG_2109.jpg
Nu heb ik vaker de bumper van de auto gehaald, maar dan maak ik hem los op een ander punt dan nu. Dan bout ik namelijk de drie moeren los aan weerszijde van de bumper die je op bovenstaande foto ziet.
Nu is de bumper losgekomen op de klosjes die aan het eind van de demper zitten. Ter verduidelijking nog twee foto's van de auto kant en de bumper kant.
IMG_2120.jpg
IMG_2121.jpg
Nu vraag ik mij dus af wat de oorspronkelijke manier van verbinding is tussen bumper en die klosjes, want het lijkt erop dat het één en ander aan gietijzer is afgebroken, en afgebrokkeld. Ik hoop natuurlijk dat ik geen nieuwe bumper hoef te kopen. De vering in de bumper, of beter gezegd schokdempers, zijn zo gammel als wat, dus die mogen ook wel op het lijstje, maar prioriteit is weer kunnen rijden, dus die bumper moet er weer op!
Tips zijn heel erg welkom!
Groet, LaurensStatistieken: Geplaatst door Laurens123 — 01 jun 2012, 11:47
]]>