Hij is nog niet echt aan de slag maar toch al zodanig gerecupereerd dat de expertise wel kon doorgaan.
Conclusie: mechanisch hier en daar een rubber, een demper of ophanging die aan vervanging toe is maar verder OK.
De carrosserie is een ander paar mouwen.
Zware roest op vele plaatsen en dus een serieuze las-en slijpklus om dit weer goed te krijgen.
Duizenden euro's kosten en dan nog het schilderwerk want hier en daar een deuk of een kras. Bedoeling was de wagen weer top te krijgen.
Vandaag ben ik naar de technische keuring (APK) gereden omdat morgen de verzekering verviel.
Zoals te verwachten wagen afgekeurd wegens roest aan vitale punten. Eigenlijk twee punten maar, waaronder een chassisbalk rechts.
Is het herstellen nog de moeite waard moet ik mij afvragen.
De wagen heeft 448K km op de teller maar de motor doet het goed en alles werkt.
Mits kleine kosten geraakt hij waarschijnlijk wel door de keuring maar mijn bedoeling was een grondige revisie en terug goed voor een jaar of vijf. Zoniet is de wagen definitief verloren.
Hem uitschrijven en verkopen lijkt mij op dit moment de meest voor de hand liggende beslissing.
In de buurt is er een exportbedrijf (richting Afrika) waar men vlot 1500 euro betaalt voor dit model.
Een vervanger zou een W123 CE kunnen zijn. Ik onderhoud de wagen wel maar rij weinig zelf, mijn dochter is de gebruikelijke chauffeur.
Graag had ik jullie raadgevingen gelezen op dit forum. Waarvoor dank.Statistieken: Geplaatst door El Gieke — 17 maart 2014, 22:40
]]>