Meteen na het LPG onderbouwen is de auto rondom helemaal voorzien van nieuwe vloeistoffen, diverse filters, stuurrubbertjes, remblokken, de uitgedroogde raamrubbers vervangen en andere onderhouds gevoelige items preventief aangepakt. Vervolgens zijn de kleppen opnieuw afgesteld. Als laatste de wielen weer keurig gebalanceerd en uitgelijnd. Daarna kreeg ik 'm eindelijk terug.
De auto rijd als nieuw...
forum10.JPGforum9.JPGforum8.JPG
forum7.JPG
Zoals je aan het kenteken ziet, de auto is een import uit Duitsland. Ik heb dat niet zelf gedaan, de auto komt van Stuurman Classic Cars in Herkenbosch bij Roermond.
Ik was al een tijdje op zoek naar de kombi lichtgroen buiten/ olijfgroen binnen en daar stond ie.
1984, Lekker weinig electra, gewoon zwengelramen, wel abs en cruisecontrol, precies wat ik zocht.
Stuurman is niet de goedkoopste, maar de auto zag er gaaf uit en reed redelijk, dus gekocht.
Ik heb er 1000 km mee gereden voor ie naar Meereboer Alkmaar ging voor de LPG onderbouw. Dat was wel echt nodig. Stuurman heeft de auto welliswaar mooi bijgespoten, maar technisch 100% was ie niet:
- De motor liep slecht, echt slecht. Olie was bijgevuld, niet ververst.
- De remmen waren gedeeltelijk vervangen, maar ik kreeg er toch ergens lucht bij.
- De niveauregeling deed niks
- Vocht in koplampen.
- Centrale portiervergrendeling defect.
- Een vierkante band achter
- Zware afwijking naar links
- Verstopt filter schakelbak
- Kapot raammechaniek bestuurder
- Twee lekkende koppelingen benzineleiding.
- Lekkend schuifdak en rubbers dakrail.
- Geen stroom op alles aan de achterklep.
- Achterklep bleef niet openstaan en slotmechaniek defect.
Stuurman Classic Cars heeft wel de voorste zijschotten vervangen en gespoten. Vermoedelijk geen orgineel, het past net niet en heeft niet dezelfde buiging als de kap, je ziet ook plooien van het bijbuigen op de velsrand. De naad tussen schot en deuren is scheef. Ik vind dat het er niet uitziet. Dat moet dus helaas opnieuw als ik de auto strak wil krijgen. Voor de rest is de auto helemaal hard en zonder laswerk, geen verborgen gebrek of smeersels gevonden. De achterklep is niet orgineel uit deze auto, helaas is de bekleding met een paar lelijke bouten dwars door de interieurkappen vastgemaakt... Stuurman? Erg bot gedaan in ieder geval. Al met al wel een goeie kar met een gaaf interieur voor een redelijke prijs.
De afgelopen maanden na het gasinbouwen heeft Meereboer alle kleine dingetjes wel gemaakt en gehad. Echt alles doet het zoals het hoort en is in orginele staat hersteld. Ook kleine dingen als het vastzetten van sierstrippen, de houtinleg, interieurlampjes enzo is allemaal erg netjes gedaan. Chapeau Meereboer.
Ik ben erg tevreden over Meereboer Alkmaar, mijn W123 280TE blijft daar dus zeker in onderhoud.
Meereboer Alkmaar, Noord Holland .Bestevaerstraat 57. 072-540 79 29 ( Daan & Wilco )
grt
HarStatistieken: Geplaatst door 123knakker — 26 feb 2011, 17:32
]]>