Zeker de oudere wagens zonder G3, betaal je fors meer voor.
Toch is LPG nog altijd een erg schone brandstof, alleen CO², water en stikstofoxiden. Geen fijn stof.
In japan rijden taxi's er al lang op, doordat het zo schoon is.
Het belastingbeleid is heel vreemd hier, enerzijds kleine wagentjes volledig vrijstellen van wegenbelasting en bpm
anderzijds enorme wegenbelasting van ca 900-2000 euro per jaar handhaven op LPG wagens van tussen 1987-heden.
Het gaat op gewicht he. Als je wagen meer weegt dan ca 1300 kg worden de belastingen op LPG en diesel al snel erg hoog.
Elek jaar zijn de provinciale opcenten verhoogd.
voorbeeld een wagen van zeg 1550-1650 kg op LPG of diesel kost in provincie zuid holland ca 1700-1900 euro per jaar
aan wegenbelasting...enorme bedragen in vergelijking mijns inziens ook in vergelijking met DL en BE.
Alleen oldtimers van voor 1987 en belastingvrije voornamelijk miniwagentjes optspringen de dans...
Straks heb je helemaal geen LPG/diesel auto's meer van tussen 1987 en 1995, de ' youngtimers ' allemaal weg voor export etc.Statistieken: Geplaatst door Gast — 22 feb 2011, 13:39
]]>