let op! ik heb het altijd over hoofdzakelijk over de uitlaatkleppen geleiders gehad om dat deze het meest te leiden heeft.
de problemen die ik beschrijf zijn bij mij ook 2x voorgekomen, na verwijderen van uitlaatkleppen zat hier steeds te veel speling erop.
alle revisie bedrijven zetten brons /tin geleiders in de Mercedes, ook die op gas rijden, maar....
in de klepgeleiders van m-benz zitten brons en tin samen dit geeft een glad oppervlak wat weinig smering behoeft.[samen een legering genoemd]
op internet is er een onderzoek beschikbaar van Rover naar lood toevoegingen hoe belangrijk zijn voor de smering van de geleiders .
ik citeer artikel, bij 8000km rijden zonder smering van lood of vervangers daarvan geeft een slijtage van 1.0mm, bij wel de juiste smering zou dezelfde slijtage van de geleider 0.1mm bedragen.[zie landroverclubholland.nl techniek/52-algemeen/59-loodvervangers]
daar bij hebben auto's met stalen klepgeleiders geen problemen.
in de meeste auto's zitten klepgeleiders van als staal aangeduid.en staal op staal gebeur ook niet letterlijk want op de kleppen zit een chroom laag dit maakt het extra glad.
ik weet dat er een bedrijf is mitelli in Italië, die maakt voor heel veel auto's vervangende klepgeleiders voor katalysator auto's of gas rijders.
de afdichting tussen de dikke klepsteel met natrium gevuld en de geleiders wordt gedaan door een afdichtingsring,die het compleet dicht maakt.
even dit laten we de discussie zuiver houden als je het weet geef dan antwoord en help dit voor de toekomst op telossen waar iedereen wat aan heeft en roep niet dat het niet klopt zonder aanwijzingen.
tot vervolg..Statistieken: Geplaatst door ron benz — 21 okt 2011, 09:03
]]>