Ik heb zelf ook LPG in mijn 280. Ik ruik als ik het contact aanzet ook gas. Dat komt omdat de verdamper gewoon gaat verdampen. Het gas zal dan in de omgeving terecht komen via je luchtfilter. Dat hebben alle traditionele LPG wagens volgens mij.
Een ander verhaal is het, als je de motor hebt draaien. Ik durf hier te beweren dat je een lek in je gassysteem (na de verdamper) niet gaat ruiken. De motor zuigt als een gek lucht aan (in mijn geval 2,8 liter per omwenteling). Dus als er een lek in een leiding zit, dan zal die eerder valse lucht aanzuigen dan gas uitstoten. Daar is onder andere die remreiniger voor.
Ik vind het dus logischer dat het lek wellicht in je uitlaat zit. Je ruikt achter de wagen ook wel LPG. Dus dat verbaast me niks. Je kan dus ook het contact aanzetten maar niet de motor starten. Dan zou je iets moeten gaan ruiken. Volgens mij is de druk in de tank zo hoog dat je het kleinste lek direct ziet/hoort/ruikt. Want het gas dampt er als een tierelier uit. Bijkomend effect. De leiding op de lekkende plek wordt ook nog eens enorm koud. Daar moet je wellicht iets mee kunnen.
Tot slot, als het lek in het vloeibare stuk zit en het lek is zo klein dat je het niet ziet/hoort/ruikt. Dan ruik je het zeker niet tijdens het rijden. Dus eigenlijk is het wel een maf probleem. Ik ben heel benieuwd wat hier uitkomt.
Je woont niet toevallig in de buurt van Slochteren?
Enne, fijne vriend. Niet een lek met de aansteker gaan zoeken he. Dat zou zonde zijn van de mooie Mercedes
groet en succes.
Vincent.Statistieken: Geplaatst door Gast — 15 dec 2011, 20:42
]]>