Twee weken gelden merkte ik dat het toch een redelijk gepruts aan het worden was met de tank. In eerste instantie wilde ik de tank monteren met de draadbussen omhoog, echter omdat de tank iets schuin komt te liggen zouden het hele vreemde steunen worden in de auto.
49538978063_4a2e59da39_k.jpg
49538972918_f094d7af53_k.jpg
Mijn conclusie is eerlijk gezegd dat zo'n Irene tank beter thuishoort in een S124 ipv een s123 vanwege het feit dat er gewoon meer ruimte is. Bij de s123 loopt de wielbak naar binnen en verlies je al gauw een hoop ruimte. Ik zou eerder een ringtank aanraden op een frame. Wellicht dat ik later die ombouw doe. Een losse nieuwe ringtank en een aangepaste multivalve zou ik daarvoor gebruiken.
Toen kreeg ik het idee om de tank te monteren met de bussen naar beneden. Gezien de krappe ruimte leek het me misschien handig om advies in te winnen bij een LPG inbouwbedrijf over de tank.
De beste man werd enthousiast over mijn verhaal met zo'n verticale tank en ook gezien mijn geringe tijd leek het me een goed idee om het einde van het project verder uit te besteden en heb ik de auto daar achter gelaten.
49538947428_98a4889863_k.jpg
Wat er nog moest gebeuren:
- tank plaatsen
- leiding leggen van voor tot achter
- Leiding van tank naar vuller
- vuller plaatsen achter tankklep
- afmelden gasinstallatie
Al met al scheelde het me een hoop gedoe, de auto loopt prima op LPG en de inbouw is erg netjes gedaan. Ik heb de auto wegens tijdsgebrek op laten halen en weer in de schuur geparkeerd tot nadere orde. Ik hoop tzt een aantal foto's te plaatsen van de inbouw.
Groeten, Michael Statistieken: Geplaatst door groove_champion — 15 feb 2020, 22:03
]]>