Ik rij dus ook met m'n 110 uit '77 op gas. Met veel plezier! Gewoon zo'n dikke tank onder de hoedenplank(100l) en nog ruimte genoeg in de kofferbak... en een zavoli 100GE verdamper. Start en rijdt goed, maar start niet in 1 keer en wil eenmaal op de weg in het begin nog wel eens een paar seconden stotteren(tussen de 50 en 110km/h). Ik vermoed dat dat ook nog wel perfect kan.
ik probeer na elke tankbeurt een keer even op benzine te rijden, maar doe het toch voor mijn gevoel te weinig.
Ik heb m'n hand behoorlijk op de knip en wil naarmate deze auto het langer volhoudt meer investeren.
Ik heb deze nu nog geen jaar, kocht 'm voor nog geen 1500... en dan zie je ook dat ie 34 jaar oud is. Dikke roestblazen, vooral voor zijkanten. Ook heb ik veel moeten fixen.
Ik vermoed dat ie op gas helemaal perfect moet kunnen rijden, want dat heb ik al bij andere forumleden gelezen.
Ik had laatst wel met warme motor belandend in de file op benzine, dat ie afsloeg... dus op benzine staat ie niet meer helemaal goed afgesteld.
Ik heb mijn toerental stationair ietsje opgeschroefd, omdat ie eerst nog wel eens afsloeg voor het stoplicht... eigenlijk moet ie in z'n vrij dus bij mij genoeg toeren houden om de oliedruk op 3 bar te houden, qua toeren. In z'n D op de rem komt ie daar nu net onder en zie je de druk zakken, maar slaat net niet af.
Hoe vol m'n tank nog is, zie ik niet(werkt niet of ledjes niet aangesloten), doe ik op de dagteller. na de 300km tank ik weer tegen de 50 liter (moet 80l max in passen). Ook heb ik hier op het forum gelezen over de mogelijkheid om je benzinetankmeter mee om te schakelen naar gas, dat je dan dus ziet hoe vol je gastank is, dat wil ik ook nog wel.
Zoals ik al zei wil ik in 1x kunnen starten en nooit ook maar heel even een stotter, kortom perfect. Ik heb hiervoor eerst de ontsteking op juiste hoek en tijd (gewoon volgen het boekje(benzine)), alsook de kleppen afgesteld; ook gewoon volgens boek. Voor de zekerheid ook de compressie gecheckt. De verdeler(incl rotor en kontact puntjes), bougies en -kabels al eerder vernieuwd. Ook heb ik de gasverdamper recent eruit gehad en 2de membraam vervangen. Ik wil nu elektrisch de ontsteking nog even goed nakijken, want een bende is het al snel met al die draadjes rond het blok. Ik vind het lastig uit te vogelen en vind de Haynes workshopmanual niet goed. Ik zit nog altijd met heel veel vragen...
Na elektrisch, wil ik de carburateur nog eens bestuderen, want daar kan je ook toeren regelen.. het zou kunnen dat ie laaggetoerd iets te weinig brandstof doorlaat...
Toen ik 'm net had, wilde ik gelijk al het gas laten afstellen(liep al niet top) door een oldtimer gas speciaalgarage in krommenie, maar die wilde na afspraak nog nix, want hij wilde eerst de onsteking en kleppen gaan doen...
Ik wilde gewoon voor een paar tientjes het gas laten afstellen. De heren kwamen me veel te arrogant(geen kennis delen) over en ben onverrichte zaken teruggekeerd... Inmiddels doe ik alles zelf of met Timo... mijn mannetje! technisch dan, want ik ben gewoon met vrouw en kind : )
Ik ben benieuwd naar het startgedrag in de winter... vrees slechter.
Zoals ik al zei, ik rijd zeker met veel plezier, de Mercedes snort er lekker op los en ik durf er zelfs gemakkelijk 140 mee te rijden... en heb nog nooit langs de weg stil gestaan. Ik ben niet lid van de ANWB, maar durf ook niet weg te gaan zonder een dikke gereedschapsset.
Dus dat is mijn gaservaring totnutoeStatistieken: Geplaatst door Gerlof — 06 okt 2011, 01:00
]]>