Ik zou toch nog graag eens wat specifieke ervaringen horen van mensen die een Auto met K-Jetronik hebben en (toch?) op gas rijden.
Voor mijn gevoel is het K-jetronik systeem niet zo geschikt voor gas maar misschien valt dat ook wel weer enorm mee?
Ik heb nu een auto op gas met carburateurs (M180 motor met 2 zeniths) en dat gaat echt prima. Eerder had ik ook een 280E met D-Jetronik op gas.
Hoe zit het met die Back-fires? Gebeurt dat vaak? Is de luchtschijf dan meteen krom?
Rijdt de auto nog op benzine? (wordt op gas gewoon de benzinetoevoer afgesloten en de el. pomp uitgezet??) Gaat er niks snel vastzitten in het benzinesysteem?
Ik heb een 450SE van 1977 met K-Jetronik (M117 motor). de auto heeft hydraulische klepstoters, ik kan dus geen klepspeling instellen. Hij loopt goed op benzine en dat wil ik niet verpesten door gas in te bouwen. Maar soms zou het fijn zijn om toch wat verder met de wagen te kunnen rijden zonder weer 100 liter Benzine te moeten tanken...
Wat zijn de ervaringen met de 280E's en 230E's op gas???
Alvast bedankt!
Groetjes,
MathieuStatistieken: Geplaatst door Weizengelb — 19 dec 2008, 10:44
]]>