Met een oude auto (of zelfs: met zowat elke auto) zijn er nou eenmaal problemen: diesel, benzine, LPG etc. Met diesel W123's zijn er misschien minder dingen of zijn ze gemakkelijker op te lossen, maar oke. Zelfs al zou je je klassieker puur en alleen op benzine rijden moet je ook verwachten dat er na een x aantal kilometers duurder onderhoud aan zit te komen, is het net zo belangrijk dat hij goed staat afgesteld, wil je ook dat hij zo zuinig mogelijk rijdt, enzovoorts.
Iedereen moet het voor zichzelf beslissen maar ik vind het toch wel prettig dat ik nu voor €0,50 per liter tank in plaats van voor €1,50… en dan te bedenken dat ik sinds de inbouw van mijn gasinstallatie geen problemen heb gehad, hij doet het altijd, start ook koud goed, loopt vrij zuinig (1 op 7,8 voor een 230E), en ik heb, buiten het iets strakker stellen van de uitlaatkleppen, nog geen aanpassingen of vernieuwingen gedaan.
En er word gezegd: een klassieker rij je niet omdat het goedkoop is, en dat klopt zeker, vandaar dat ik de besparing die ik heb van LPG t.o.v. benzine stop in beter onderhoud Statistieken: Geplaatst door SgtPeppers — 14 jul 2009, 13:33
]]>