Hier zijn twee overzichtsfoto's van een hal en een buitenterrein
Mercedes-Benz, dit jaar 125 jaar, stond in hal 1. Alle officiële Duitse Mercedes clubs stonden er en MB zelf had ook de hoogtepunten uit 125 jaar geschiedenis neergezet.
WIel van een Mercedes Simplex uit 1902, de wieldoppen waren toen nog klein.
Dashboard van de Simplex.
Om de Simplex aan de praat te krijgen moest eerst gepompt worden om brandstofdruk en oliedruk te krijgen (de pompen links en rechts), dan moest er middels het "olietrompet" olie worden gepompt naar de diverse smeerpunten in de motor. Als dat gebeurd was, dan kon met behulp van een assistent de motor gestart worden, die moest uiteraard aan de handel aan de voorkant van de auto draaien, terwijl de ander via handels op het stuur het mengsel en het ontstekingstijdstip moest aanpassen.
Daarna kon er gereden worden! Maximum snelheid 75 km/u.
De Mercedes-Benz 600 van Elvis Presley
De befaamde Mercedes-Benz Nürnberg
Een Mercedes-Benz van de Kompressor-club
De fraaie 500K, maar bruin is misschien niet de beste kleur.
Achterlichtje op een steel
De 300SL Vleugeldeur
De motor moet wel een beetje gekoeld worden
De Ponton, ook wel Bolhoed genaamd, de eerste MB met zelfdragende carrosserie. Veel MB-liefhebbers kregen daardoor een hartverzakking.
De Mercedes-Benz 220D, het meest verkochte model van de W114/W115 reeks
Het is er een van de eerste serie, o.a. herkenbaar aan de gladde achterlichten.
De 450SEL 6.9 had wat meer vermogen
en veel chroom
Statistieken: Geplaatst door Govert — 03 apr 2011, 11:43
]]>