Gelukkig is er de rubriek "Van alles en nog wat". Dit is dan ook DE plaats om het eens over mijn gevoelens te hebben, want die hebben de laatste maand wel wat turbulenties gekend en men wil ergens zijn ei kwijt niet?
Ik ben namelijk een oude man van 67 jaar en ik ben stapelverliefd geworden. Nu pas besef ik de volledige draagwijdte van het spreekwoord "Als een oude schuur in brand vliegt, is het moeilijk blussen". Jonge mensen denken dat "verliefd worden" een privilege is van viriele jongeren. Niets is echter minder waar. De seksuele potentie mag dan afnemen, het libido blijft even sterk. (spreek maar eens met een verzorger die in een rusthuis werkt…)
Het is deze biologische paradox die er voor zorgde dat, toen ik haar zag, ik door de bliksem werd getroffen. En dan nog op iemand van vreemde origine. Wie had dat gedacht?
Het is een Duitse, ze is 31 jaar en blond (overal). Een strak en slank figuurtje en geen overdreven make-up. Geen aandachtsjunk in de aard van "heb je mij gezien?" maar toch opvallend door haar stijl en discretie. In één woord: gewoon een klassewijf.
Sprookjes bestaan echter niet en net zoals in het lied der twee koningskinderen, Romeo en Julia en Tristan en Isolde was er ook hier een hindernis die onze liefde dwarsboomde en verhinderde. Ze was namelijk niet vrij. Ze behoorde iemand anders toe.
Toen ik er echter achter kwam dat ze niet lekte (geen druppel), was ik niet meer te houden. Ik zou haar bezitten en niemand zou me tegenhouden.
Gelukkig was haar "bezitter" een kerel die niet vies was van polygamie. Hij had namelijk een heleboel klassewijven. De deal was dan ook vlug gesloten en ik kocht haar gewoon af.
En zo ben ik in het bezit gekomen van mijn witte Mercedes 230CE uit 1983 .
Liefkozend heb ik haar "Chromie" gedoopt, alluderend op het feit dat het de laatste Benz is met chroom. Met de W124 was het glanzend liedje uit.
Toen ik me voorstelde op dit forum ( waterloophai-t20057.html ), schreef ik reeds dat ik op zoek was naar een roestvrije 230CE.
Alvorens de wagen te kopen ben ik er tijdens een proefrit mee naar Klasse Klassiek in Nieuwegein gereden omdat dat de specialist in W123 was die het dichtst bij de plaats van aankoop was. Daar was men zo vriendelijk om mij "er vlug even tussen te nemen" om een compressietest te doen en een kleine inspectie te doen in verband met eventuele roestvorming. De hulpvaardigheid in deze garage gaf mij een goed gevoel en na de effectieve aankoop ben ik (ditmaal na afspraak ) er terug heen gegaan om de eerste preventieve zorgen toe te dienen aan de wagen. Misschien wat overdreven, maar mijn opdracht luidde: Versleten of niet: nieuwe remklauwen, nieuwe remschijven, nieuwe remblokken, nieuwe filters (olie, benzine lucht), nieuwe injectors, nieuwe bougies, nieuwe bougiekabels en verdeler en rotor, nieuwe vloeistoffen (koeling, olie, remmen) kleppen stellen en nieuwe ruitenwissers. Op de remklauwen na, allemaal zaken die ik noodzakelijk acht bij de aanschaf van een tweedehandswagen om met een "schone lei" te kunnen beginnen. (evenals een inspectie van alle rubberen slangen).
De sfeer en uitvoering van het werk is mij bij Klasse Klassiek zeer bevallen. Ik durf dan ook deze garage zeker aanbevelen.
De eerlijkheid gebied mij te schrijven dat ik geen vergelijkingspunt heb met andere garages die zich gespecialiseerd hebben in de W123. Ook de anderen die regelmatig in dit forum vernoemd worden en die binnen een voor mij redelijke afstand liggen, zal ik zeker eens bezoeken.
Met de groeten van een (oude) verliefde man .
chromie1.jpg
chromie2.jpgStatistieken: Geplaatst door Waterloophai — 10 okt 2014, 11:04
]]>